(2) Titanic actie - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ecehan en Quynh - WaarBenJij.nu (2) Titanic actie - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van Ecehan en Quynh - WaarBenJij.nu

(2) Titanic actie

Blijf op de hoogte en volg Ecehan en Quynh

12 Januari 2012 | Tanzania, Zanzibar

Na 5 dagen verblijven in de Masai Village, hebben we afscheid genomen van het dorp en de vriendelijke inwoners. De kinderen gaven ons een hele mooie steen die alleen daar te vinden is. Natuurlijk zullen we de steen koesteren met alle mooie herinneringen. Na het ontroerende afscheid gingen we weer verder met onze safari jeep. We waren onderweg naar de kust om zo naar Zanzibar te gaan. Het was een langdurige reis van bijna 7 uur of zelfs meer. We hebben niet zoveel safari dieren gezien zoals eerst. Dat was wel teleurstellend. Nadat we bij de kust waren aangekomen, konden we nog net de boot in die op het punt stond te vertrekken. Anders zouden we een halve dag moeten wachten. Van de kust naar Zanzibar duurt 2 uur, dus dat viel gelukkig nog mee. We waren al over de helft van de vaart en we konden Zanzibar al zien. Het eiland zag er prachtig uit met de oneindige blauwe zee. We waren bijna aangekomen, maar er gebeurde iets geks. De boot botste tegen een rots aan. Het rare is dat het gebied alleen uit water en zand bestaat, behalve deze rots. Hoe bestaat het? Gelukkig was het niets ernstigs en kon de boot nog doorvaren tot de eindbestemming. Eindelijk was het tijd om echt te gaan genieten.